Rekabet kızıştıkça perakendeciler Nike indirimlerini ikiye katladı
Perakendecilerin 2024’te indirime soktukları Nike (NYSE:NKE) spor ayakkabı sayısını iki yıl öncesine kıyasla iki katına çıkarması, artan rekabet ortamında markanın tarihsel olarak güçlü fiyatlandırma gücüne yönelik potansiyel zorluklara işaret ediyor. Analitik firması Vertical Knowledge’den alınan veriler, Foot Locker (NYSE: FL), Dick’s Sporting Goods ve Macy’s dahil olmak üzere sekiz ulusal zincirde 2024 yılında Nike spor ayakkabılarının ortalama %44’ünün indirime gireceğini gösteriyor. Bu, 2022 yılının aynı dönemindeki %19,4 indirim oranına kıyasla önemli bir artış.
Ürünleri için yüksek fiyatlar talep etmesiyle bilinen Nike’ın büyük perakendecilerdeki ortalama spor ayakkabı fiyatı, 2022’nin ilk çeyreğinde 103,61 dolardan 2024’ün başında 79,92 dolara düştü. Bu eğilim, perakendecilerin özellikle Nike envanterini satabildiği geçmişten farklı. Nike Air Jordan 1 Retro High gibi popüler yaşam tarzı modellerini indirimlere başvurmadan satın alabilirsiniz. Nike’ın tam perakende fiyatları genellikle temel koşu ayakkabıları için 50 dolardan özel sürümler için 200 doların üzerine kadar değişiyor.
Çarşamba günü, New York’taki Foot Locker, aralarında 170 dolardan 129,99 dolara indirimli Lebron 20 basketbol spor ayakkabılarının ve çeşitli Nike Air Max modellerinin de bulunduğu indirimli Nike ayakkabılarını sergiledi. Benzer şekilde, Macy’nin Herald Square’deki amiral gemisi de Air VaporMax ve Air Huarache gibi bir dizi Nike Air spor ayakkabısını indirimli fiyatlarla satışa sundu.
YCG Investments başkanı ve Nike hissedarı Brian Yacktman, indirim trendiyle ilgili endişelerini dile getirerek, Nike’ın pazardaki konumunu korumak için promosyon fiyatlarından kaçınmasının değerini vurguladı. Yacktman’ın şirketi Amazon’a aittir (NASDAQ: AMZN) ve ayrıca LVMH’de hisseleri bulunmaktadır.
Nike’ın son stratejisi toptan dağıtım kanallarına dönüşü içeriyor ve Haziran ayında Designer Brands’ın (NYSE:DBI) sahibi olduğu DSW gibi perakendecilere geri döneceğini duyurdu. Ancak şirket, Aralık ayı sonlarında 2024 yılı için yıllık satış varsayımını düşürerek yatırımcıları şaşırttı; Mali İşler Direktörü Matthew Friend bunu “yüksek promosyon piyasasına” atfetti ve değerli eşyaların arzını azaltmayı planlıyor.
Buna karşılık Nike, ayakkabılarını birinci sınıf olarak pazarlamaya devam etti ve Friend, stratejik fiyat artışları nedeniyle brüt kar marjlarının artacağını belirtti. Ancak ayakkabı sektörü analisti Matt Powell, Nike’ın ürünleriyle pazarı aşırı doyurduğunu ve bunun da tüketici ilgisini azaltabileceğini belirtti.
Veriler ayrıca Vertical Knowledge tarafından takip edilen sekiz büyük perakende zincirinin, Hoka, Adidas (OTC:ADDYY), ON Running ve Puma gibi rakiplere kıyasla Nike’ın indirimli spor ayakkabılarının daha küçük bir yüzdesini sattığını gösterdi.
Tüketici duyarlılığının değiştiğinin bir diğer kanıtı ise spor ayakkabıların yeniden satış pazarında görülmesidir. Nike, Dunk Low Retro’nun 2019’da 31 yeni versiyonunu 2023’te 116 yeni versiyonla piyasaya sürdü. Ayakkabının bazı versiyonları StockX gibi yeniden satış platformlarında 340 dolara kadar çıksa da çoğu artık orijinal listeye yakın veya daha düşük fiyatlara satılıyor. fiyat.
Dick’s Sporting Goods yorum talebine yanıt vermezken Foot Locker ve Macy’s fiyatlandırma stratejisi hakkında yorum yapmayı reddetti. Bir Nike sözcüsü, şirketin çeşitlendirilmiş toptan satış portföyüne dikkat çekti ve hiçbir ortağın toplam toptan satış gelirinde orantısız bir paya tek başına sahip olmadığına dikkat çekti.
InvestingPro İçgörüleri
Nike, artan indirimlerin ön plana çıktığı rekabetçi bir perakende ortamında ilerlerken, InvestingPro’nun gerçek zamanlı verileri şirketin mevcut sağlığına ilişkin kapsamlı bir finansal anlık görüntü sağlıyor. 2024 yılı 2. çeyrek itibarıyla 154,18 milyar dolarlık piyasa değeri ve son on iki ayda F/K oranı 29,1 olan Nike, Tekstil, Hazır Giyim ve Lüks Ürünler sektöründeki hakimiyetini sürdürüyor. Fiyatlandırma baskısına rağmen şirketin brüt kar marjı %43,96 ile güçlü kalmayı sürdürüyor ve bu da kârlılığı koruma becerisini gösteriyor.
InvestingPro Tips, Nike’ın temettü ödemelerini yalnızca 22 yıl boyunca artırmakla kalmayıp aynı zamanda 40 yıl boyunca da koruduğunu ve bunun da hissedar getirilerine olan bağlılığını yansıttığının altını çiziyor. Ayrıca şirketin likit varlıklarının kısa vadeli yükümlülüklerini aşması, piyasa dalgalanmalarına karşı sağlam bir mali tampona işaret ediyor.
Daha derinlemesine analiz ve ek InvestingPro İpuçları arayan yatırımcılar için InvestingPro aboneliği %50’ye varan indirimle özel bir Yeni Yıl indirimindedir. 2 yıllık InvestingPro+ aboneliğinde ek %10 indirim için SFY24Kupon kodu veya 1 yıllık abonelikte %10 ek indirim. SFY241 Kupon kodunu kullanın. InvestingPro’da yer alan 11 ipucu sayesinde aboneler, Nike’ın pazardaki konumu ve gelecekteki beklentileri hakkında daha ayrıntılı bilgi edinebilir.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zeka yardımıyla oluşturulmuş, bir editör tarafından çevrilmiş ve incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.
habertoprakkale.com.tr